Aleksandra Čaka muzeja piedāvājums "Latvijas skolas soma" programmā

vieta attēlam

18.09.2024

Rīgas valstspilsētas pašvaldības kultūras iestāžu apvienības Aleksandra Čaka muzejs piedāvā 2 norises LATVIJAS SKOLAS SOMA programmā

1) Nodarbība muzejā “Rīgas centra puika – Aleksandrs Čaks”

Mērķauditorija – 5.-9. klase un 10.-12. klase

Ilgums – 40 min

Muzeja biļetes cena – 4.00 EUR

Nodarbība sadalīta divās daļās.

Pirmā daļa – lekcija – īss ieskats A. Čaka radošā darba un ģimenes dzīvē. Stāstījums par dzejnieku, izmantojot vizuālo un audio informāciju (A. Čaka biogrāfiskais multimediju CD, filmas, mūzika, dzeja, tēlotāja māksla utt.).

Otrajā daļā ietilpst Aleksandra Čaka muzeja ekspozīcijas apskate, iepazīšanās ar tematiskajām izstādēm, kuras izstrādātas izmantojot Muzeja krājuma materiālus un jaunākos pētijumus. Ekspozīcija veidota izmantojot Aleksandra Čaka ģimenei piederējušos autentiskos sadzīves priekšmetus, piemiņas lietas, grāmatas un fotogrāfijas. Tā ir arī iespēja iepazīties ar 20. gs. 30-to gadu rīdzinieka dzīvokļa interjeru un dzīves stilu.

 Pēc pašu skolnieku iniciatīvas var sekot saruna vai skolnieku pašu sagatavoti A. Čaka dzejas lasījumi.

2) Ekskursija skolniekiem un skolotājiem “Aleksandra Čaka gaitas Pārdaugavā”

Mērķauditorija – 5.-9. klase un 10.-12. klase

Ilgums – 1 h

Muzeja biļetes cena – 4.00 EUR

Izglītojoša pastaiga - ceļojums pa Aleksandra Čaka Pārdaugavu ar mērķi iepazīt mazāk zināmus faktus par dzejnieka bērnību, skolas gadiem un jaunības trauksmainajiem pārdzīvojumiem, kas vēlāk atspoguļojas viņa dzejā. Sākums Tempļa ielā, kur dzīvojusi dzejnieka vecmāmiņa un, kur aizvadītas dzejnieka bērnības vasaras. Tālāk ceļš ved pa Pārdaugavas raksturīgajām ielām, garām bijušajiem kinoteātriem, garām Eduarda Smiļģa mājai (Teātra muzejam) līdz pat Zeļļu ielai 4, kur 20.gs. 20-tajos gados darbojās Rīgas II Valsts vidusskola, kurā mācījies un kuru absolvējis A. Čaks (īstajā vārdā Čadarainis).

Pēc dalībnieku iniciatīvas pieturas vietās var notikt skolnieku pašu sagatavoti A. Čaka dzejas lasījumi.